In Blog

Wakacje na sportowo!

Wakacje to czas odpoczynku – ale nie powinien to być czas lenistwa! To w końcu w letnim okresie najczęściej wybucha epidemia “piwnych brzuszków”! Słoneczko i wszędobylskie billboardy zachęcają nas do spędzania wolnych popołudni na słodkiej beztrosce i popijaniu piwka, a weekendy kuszą klubowymi imprezami i grillami. Jeśli nie chcesz, żeby po wakacjach brzuszek zasłonił ci wagę, i uważasz, że wolałbyś ten czas spędzić gdzieś indziej niż przesiadując np. na nadwiślańskich schodkach – skorzystaj z dobrej pogody i daj się namówić na aktywność w plenerze!

Rowerem do pracy!

Nieważne czy mieszkasz w dużej aglomeracji czy małym miasteczku – latem przesiądź się na rower! To propozycja przede wszystkim dla osób, które do pracy jeżdżą na co dzień samochodem. Wszędobylskie spaliny, korki, wydatki na paliwo – a mimo to z lenistwa wybieramy tę formę transportu. W małym miasteczku trudno często o inne formy komunikacji – ale w przyjemne ciepłe poranki wycieczka na rowerze pomoże nie tylko ominąć zatory drogowe, ale wpłynie również pozytywnie na wydolność organizmu. Koniec z zadyszką po kilkudziesięciometrowym biegu do autobusu lub pociągu! Jeśli mieszkasz w dużym mieście, nie musisz nawet mieć roweru! Usługi takie jak veturilo pozwalają na cieszenie się przyjemnością z jazdy na rowerze, kiedy tylko chcesz. Wystarczy aplikacja i parę złotych na koncie i możesz jeździć do woli! Mając takie możliwości, nie zmienić środka transportu to grzech!

Trening w plenerze

Czy wiedziałeś, że możesz zrobić porządny, wycieńczający i budujący mięśnie trening w plenerze? I to bez użycia żadnych specjalistycznych sprzętów? Wystarczy, że przejdziesz się na jeden z wielu parków z drążkami w Warszawie. To doskonała opcja silnych tatusiów – drążki często znajdują się w okolicach boisk lub placów zabaw – więc twoja pociecha również znajdzie zajęcie na świeżym powietrzu! Ty natomiast, wykonując trening oparty o zasady kalisteniki, masz szansę zbudować całe swoje ciało, wzmocnić plecy, czy odciążyć kręgosłup. W przeciwieństwie do treningów siłowych kalistenika nie niesie ze sobą dużego ryzyka urazu, bo do ćwiczeń wykorzystuje się jedynie własną masę ciała. Efekty są zauważalne szybko, a ciało nabiera cech “młodego boga”. Robiąc pierwszego muscle-upa w parku z drążkami, na pewno skupisz na sobie uwagę przechodniów, i kto wie, może sam zmotywujesz kogoś do treningów?

Drużynowo!

Sporty drużynowe to doskonały rodzaj letniej aktywności. Są pretekstem do wyjścia z domu i spędzenia czasu w miłym towarzystwie, a do tego gwarantują emocje i poprawę kondycji całego ciała. Najpopularniejszym sportem jest oczywiście piłka nożna, do której zawsze znajdziesz sobie ekipę, ale jeśli jesteś na wakacjach, może zainteresuje Cię siatkówka plażowa? To znacznie lepszy pomysł na spędzanie czasu na plaży niż popularny leżing i smażing. Uganiając się za piłką, spalisz trochę kalorii i poprawisz wydolność, a do tego piasek amortyzujące upadki pozwoli Ci na wykonywanie iście olimpijskich ewolucji na polu gry. No i oczywiście jest to też forma walki z “piwnym brzuszkiem”. Dlatego zachęcamy – następnym razem na plażę, zamiast koca bierz piłkę i ruszaj do gry!